مروری بر مهمترین اتفاقات مراسم امشب اپل

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

بالاخره مراسم رونمایی محصولات اپل در مقر این کمپانی واقع در کوپرتینوی کالیفرنیا پایان یافت و  در خلال آن یک محصول جذاب، یک اپلیکیشن و یک وبسایت تازه معرفی شد.


بیشتر اتفاقات و محصولات همان هایی بودند که در طی هفته های اخیر اخبار و شایعات متعددی از آنها به گوش رسیده بود. با این همه اما دانسته های قبلی به هیچ وجه از هیجان رونمایی سری تازه مک بوک پروهای اپل نکاست.

در ادامه این مطلب قصد داریم ۵ اتفاق مهم مراسم امشب را بار دیگر مرور کنیم.

وبسایت دسترسی ها

در ابتدای برنامه امشب و پیش از معرفی سخت افزارها، اپل از یک وبسایت اختصاصی برای نمایش و آموزش قابلیت های دسترسی (accessibility features) در دو سیستم عامل iOS و macOS پرده برداشت. اپل همواره در ارائه امکانات خاص برای افرادی با شرایط خاص حرف اول را می زده و به نظر می رسد کارشناسان این شرکت به این نتیجه رسیده اند که برخی از این قابلیت ها به علت عدم معرفی درست، آن طور که باید مورد استفاده قرار نمی گیرند.

اپل تی وی

ستاپ باکس اختصاصی اپل گرچه از لحاظ سخت افزاری به روز رسانی نشد، اما اپل چند خبر مهم در خصوص آن را به مراسم خود آورده بود. از جمله این که حالا بیش از ۸ هزار اپلیکیشن برای این پلتفرم در دسترس است که ۲ هزار عدد از آنها را بازی های ویدیویی تشکیل می دهند. علاوه بر همه این ها، قرار است به زودی بازی مشهور و بسیار محبوب ماینکرفت نیز برای اپل تی وی عرضه شود. پیش بینی شده که همانند iOS، نسخه Pocket Edition این بازی بر روی اپل تی وی قابل بازی باشد.

اپلیکیشن تی وی

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

از این پس قرار است اپلیکشن اختصاصی اپل تی وی را به سادی «تی وی» (TV) بنامیم. این نرم افزار به زودی از طریق آیفون و آیپد نیز در دسترس قرار می گیرد تا بتوان ویدیوها را روی هر دوی این دستگاه ها نیز پخش نمود. به عبارت دیگر، این اپلیکیشن نقش یک هاب رسانه ای را ایفا می کند که تمام ویدیوها، برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را از سرویس های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک رابط کاربری به دستگاه های متصل ارائه می دهد.

این اپلیکیشن می تواند برنامه های و محتواهای پولی را برایتان رزرو کند و زمان انتشار قسمت های جدید سریال ها را به اطلاعتان برساند.

مک بوک پرو

بدون شک گل سرسبد رویداد امشب اپل معرفی نسل تازه مک بوک پروها بود. با آن که نمای ظاهری این لپ تاپ ها تفاوت فاحشی با نسل قبل ندارد، اما چند تغییر عمده به همراه اضافه شدن یک رنگ تازه، باز هم سبب شده که این تازه واردها را محصولاتی واقعاً به روز شده در نظر بگیریم.

از جمله این تغییرات می توان به کاهش ضخامت بدنه، افزوده شدن نوار ابزار لمسی از نوع OLED با عنوان تاچ بار، حضور سنسور اثر انگشت تاچ آیدی و نسل دوم کیبورد پروانه ای اپل اشاره کرد.

در بخش سخت افزاری نیز علاوه بر استفاده از جدیدترین پردازنده های اینتل، شاهد افزایش سرعت حافظه رم، حذف ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی، نمایشگر پر نور تر با بازتولید رنگ طبیعی تر هستیم.

نسخه ۱۵ اینچی مک بوک پروهای ۲۰۱۶ اپل علاوه بر موارد فوق، مجهز به اسپیکرهای جدید و همچنین کارت گرافیک قدرتمند رادئون با دو گیگابایت حافظه اختصاصی شده است.

مک بوک پروی ارزان و پایان سری ایر

اپل در کنار مک بوک پروهای جدیدش با تاچ بار و سنسور اثر انگشت، یک نسخه از مک بوک پروی ۱۳ اینچی را نیز بدون تاچ بار و سنسور تاچ آیدی و در عوض با قیمت پایین تر عرضه کرد. این مسئله در کنار این واقعیت که امشب خبری از نسل تازه مک بوک ایرها نبود، ما را به این نتیجه می رساند که شرکت ساکن کوپرتینو در عمل به عمر سری ایر خاتمه داده است، گرچه مک بوک ایرهای مدل سال ۲۰۱۵ همچنان تولید خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.