کیبردهای آینده اپل احتمالا از نمایشگر جوهر الکترونیک روی هر کلید بهره می برند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بر اساس گزارشات، اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت نوپای ساندر(Sonder) است. این استارتاپ مقیم استرالیا در زمینه‌ی ساخت کیبردهایی تخصص دارد که هر کلید از یک نمایشگر جوهر الکترونیک بهره می برد.


تصاحب ساندر از این حیث برای شرکت کالیفرنیایی حائز اهمیت است که با معرفی مجیک کیبرد جدید در سال ۲۰۱۸، نمایشگر جوهر الکترونیک تعبیه شده روی هر کلید می تواند بر حسب اپلیکیشنی که در حال اجراست، میانبرهای خاصی را نمایش دهد و یا به سرعت زبان حروف روی کلیدها را به نیاز کاربر تغییر دهد.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت(Reddit) که نامش مشخص نشده اما در یکی از دانشگاه های معتبر چین به تحصیل می پردازد، با انتشار پستی عنوان کرده که کیبرد مک بوک پروهای جدید اپل که به نوار OLED تجهیز شده، در جریان مراسمی از سوی فاکسکان که یکی از تولیدکنندکان محصولات اپل به حساب می آید، به نمایش درآمده است. اخبار و گزارشات کیبرد یاد شده مدت‌هاست به گوش می رسد و موضوع حذف کلیدهای مرسوم فانکشن و جایگزینی آنها با یک نوار لمسی OLED تقریبا صحت پیدا کرده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۲

همچنین دانشجوی یاد شده گفته مجیک کیبرد سال ۲۰۱۸ بسیار تحسین برانگیز خواهد بود. گویا جریان به این قرار بوده که فاکسکان به شماری شرکت کنندگان رویداد دانشگاهی فرصت داده تا با نمونه‌ای اولیه مجیک کیبرد کمی تایپ نمایند. با اطمینان باید گفت که رونمایی از کیبردی با قابلیت عنوان شده، استاندارد موجود در صفحه کلید رایانه‌های شخصی را متحول خواهد نمود.

با توجه به تجربه تایپ با صفحه کلید مورد اشاره, عنوان شده همان حسی که بر اثر فشردن کلیدها در کیبردهای فعلی منتقل می شود در نمونه‌ی یاد شده نیز احساس شده است. همچنین گفته شده صفحه کلید آزمایشی در دو رنگ مشکی براق(جت بلک) و نقره ای دیده شده‌اند.

از دیگر ویژگی های این نمونه می توان به وجود کنترلگر زمان سنجی اشاره کرد که در آی مک های جدید نیز بکار بسته می شود. این کنترلگر قابلیت بروزرسانی فوق سریع حروف کلیدها را فراهم می نماید. علاوه بر این گفته می شود که مجیک کیبرد به کیت توسعه دهنده نرم افزار(SDK) تجهیز است که اپلیکیشن های ثالث توسط آن می توانند، اطلاعات مربوط به خود را روی کلیدهای کیبرد به نمایش در آوررند. شاید حضور این کیت در نهایت بتواند یک کلید Delete برای کاربر به ارمغان بیاورد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.