آمار جدید فروش آیفون ها و افزایش تمایل اندرویدی ها به iOS

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

بررسی های موسسه آماری «Consumer Intelligence Research Partners» نشان می دهد که وفاداری کاربران به برند اپل بعد از معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس بیشتر شده و همچنان آمار کاربران سابق اندروید که به سمت اکوسیستم iOS می آیند در حال افزایش است.


اگر میزان فروش جدیدترین آیفون ها را در طی یک ماه اول معرفی نسبت به فروش کل تلفن های هوشمند در همان بازه زمانی در نظر بگیریم، آمارها نشان می دهد که سهم فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس نسبت به سهم ۷۱ درصدی آیفون های نسل قبل بیشتر و به مقدار ناچیزی کمتر از سهم آیفون ۶ و ۶ پلاس در سال ۲۰۱۴ بوده است.

در مورد کوچ کنندگان از اندروید به iOS نیز باید گفت که نسبت این افراد در سال جاری حدود ۱۷ درصد از کل خریداران آیفون های جدید بوده است. این در حالیست که سهم مذکور در سال گذشته حدود ۱۲ درصد بوده است. اما موسسه  CIRP معتقد است که هنوز هم این افراد درصد کمی را از مشتریان اپل را تشکیل می دهند و بیشتر خریداران کسانی هستند که پیش از این نیز کاربر آیفون بوده اند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

iphone-7-sales-stats

به نظر می رسد خروج فاجعه بار گلکسی نوت ۷ سامسونگ از میدان رقابت و عدم جذابیت کافی در دیگر پرچمداران اندرویدی امسال عمده ترین دلیل افزایش قابل توجه کوچ کنندگان از اندروید به iOS بوده است. البته نباید از سهم حدود ۵ درصدی کاربران سابق سیستم عامل ویندوز و همچنین بلکبری نیز صرف نظر کرد.

گرچه اپل هیچ گاه گزارش تفکیکی فروش آیفون هایش را بیان نمی کند و همواره میزان فروش کلی آنها را در طی هر سه ماهه گزارش می نماید، اما یک بررسی مستقل نشان می دهد که در سه ماهه سوم امسال حدود ۴۳ درصد از کل آیفون های فروش رفته اپل از جدیدترین مدل های معرفی شده بوده اند. در این مدت شرکت ساکن کوپرتینو توانسته حدود ۴۵.۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند خود را به فروش برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.