اپل بالاخره تعمیر صفحه نمایش لمسی آیفون ۶ و ۶ پلاس را با پرداخت هزینه پذیرفت

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

چند ماه پیش خبر رسید که نمایشگر لمسی برخی از مدل های آیفون ۶ و ۶ پلاس اپل بعد از مدتی دچار مشکل شده و دیگر پاسخگوی تماس انگشت کاربر نیستند. در بیشتر این موارد علاوه بر مشکل فوق، یک نوار خاکستری رنگ لرزان نیز در بالای نمایشگر موبایل ظاهر می شود. اپل ابتدا این نقص را نپذیرفت، اما بالاخره حاضر شده با دریافت مبلغی این آیفون های معیوب با تعمیر نماید.


شرکت کالیفرنیایی در ابتدای امر به طور کل منکر وجود مشکلی شد که در بین کاربران به «بیماری لمسی» (Touch Disease) مشهور شده بود، اما بعد از گزارش های متعدد بالاخره وجود آن را پذیرفت، اما اعلام کرد که نقصی در سخت افزار آیفون های ۶ و ۶ پلاس وجود ندارد و این مشکل شامل گارانتی نمی شود، بنابراین کاربران ناچارند یک آیفون نو بخرند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

کار به جایی رسید که برخی از صاحبان این آیفون های معیوب از اپل به دادگاه شکایت کردند. بر اساس ادعای این افراد، تعمیرکاران مستقل معتقد هستند که این مشکل بابت وجود نقص در چیپ کنترلر صفحه لمسی به وجود آمده. اما از آن طرف اپل می گوید که این خرابی نتیجه سقوط های متعدد این گجت ها روی سطحی سخت بوده است.

حال خبر می رسد که شرکت ساکن کوپرتینو تا حدودی از موضع خود کوتاه آمده و پذیرفته تا دست کم با دریافت مبلغ ۱۴۹ دلار آیفون های معیوب را تعمیر نماید.

به عقیده برخی متخصصین سخت افزاری، احتمال دارد این نقص به خاطر سستی لحیم پایه های اتصال چیپ کنترلر صفحه لمسی به برد اصلی به وجود آمده باشد. در این شرایط، چند ضربه سخت یا همان سقوط می تواند منجر به شکسته شدن جوش لحیم و جدا شدن چیپ مذکور شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.