ایده اپل برای کنترل اپل واچ و آیفون با استفاده از حرکات مچ دست

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل همواره در زمینه تعامل انسان با ماشین یکی از پیشروها بوده است. این اپل بود که برای اولین بار ایده موبایل های فاقد کیبورد فیزیکی را در آیفون هایش اجرایی کرد و نحوه استفاده ما از موبایل هایمان را برای همیشه متحول ساخت. حال این شرکت ایده نوعی مچبند را مطرح ساخته که با استفاده از آن می توان آیفون، اپل واچ و سایر لوازم دیجیتال را به شیوه ای نوین کنترل نمود.


این مچبند خاص می تواند حرکات دست و مچ کاربر خود را به فرامین قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل کند. سنسورهای در نظر گرفته شده برای این بند هوشمند قادر هستند که با تشخیص موقعیت دست و حتی شناسایی حرکات مچ و انگشت، وضع فعلی آنها و اشاره مورد نظر را درک کنند.

این سنسورها بر اساس سنجش فشار وارده از طریق ماهیچه ها و تاندون های مچ دست کار می کنند و از این طریق انواع حرکات را تشخیص می دهند.

18626-17838-161013-gesture-2-l

سیگنال های دریافتی از این سنسورها به یک ابزار تحلیلگر داده منتقل می شوند تا بر اساس آنها نوع حرکت شناسایی شود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۰

چنین مچبندی علاوه بر حرکات مچ دست، قادر به شناسایی حالت تک تک انگشتان نیز خواهد بود. بنابراین می توان چندین و چند ژست مختلف را با استفاده از انگشتان دست ایجاد و فرامین متناسب با آنها را ارسال نمود.

به عنوان مثال انگشتان دست خود را به شکل یک تلفن درآورید، یا با گرفتن انگشت شصت رو به بالا و جمع کردن سایر انگشتان فرمان مورد نظر را به آیفون خود بدهید. با ترکیب حرکت مچ و حالت انگشتان می توان ژست های فراوانی را ایجاد و فرامین مختلف را با آنها جفت کرد.

18626-17840-161013-gesture-3-l

لازم به ذکر است که پتنت جدید اپل شباهت زیادی با اختراعی دارد که در سال ۲۰۱۳ و تحت عنوان مچبند Myo معرفی شده بود. البته Myo به جای سنجش فشار، از روش شناسایی سیگنال های عصبی در اعصاب دست برای تشخیص حرکات استفاده می کند.

Myo گرچه ایده ای بسیار جذاب را مطرح کرد، اما هرگز نتوانست نظر خریداران را به سمت خود جلب نماید. این محصول هنوز هم با قیمت ۱۷۲ دلار از فروشگاه آمازون قابل خریداری است.

هنوز مشخص نیست که اپل قصدی برای تولید این مچبند دارد یا خیر. احتمال آن نیز وجود دارد که این سامانه در قالب بند نسل آینده ساعت هوشمند این شرکت در دسترس کاربران قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.