چگونه با کمک Siri در آیفون عکاسی کنیم؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

ممکن است برای تان پیش آمده باشد که قصد داشته اید از سوژه جالبی عکس یا فیلم بگیرید اما تا زمانی که اپلیکیشن دوربین را بازکنید و دکمه شاتر را فشار دهید، یا کادربندی تان ناقص شده یا آنقدر طول داده اید که سوژه از بین رفته است. اپل در iOS 10 برای چنین موقعیت هایی تدبیری اندیشیده؛ در بروزرسان جدید iOS می توانید از سیری بخواهید تا برنامه دوربین را باز کند و درچند حالت مختلف برای تان عکس بگیرد و یا فیلم ضبط کند.


قسمت جالب ماجرا اینست که دستیار هوشمند یاد شده برای سلفی گرفتن هم به یاری شما می آید و دیگر نه دست تان می لرزد و نه برای اینکه از این کار جلوگیری کنید، لبخندتان مصنوعی می شود. در ادامه مقاله قصدداریم یه مرور سه عملیاتی که از پس «سیری» بر می آید بپردازیم و در آخر هم ببینیم دستیار صوتی اپل چه کارهایی را در اپلیکیشن دوربین نمی تواند انجام دهد.

عکس برداری

با نگه داشتن دکمه هوم، سیری را فعال کنید، سپس بسته به نوع عکسی که مایلید بگیرید،می توانید بگویید «Take a picture»، اگر میخواهید عکس مربع شکل بیاندازید، بگویید «Take a square picture» و چنانچه فکر می کنید بهتر است تصویر را به صورت پانوراما ثبت کنبد به سیری بگویید «Take a panoramic picture». با گفتن هر یک از این درخواست ها، دوربین در آن حالت قرار می گیرد. در آخر صرفا کافیست بگویید «Take a picture» تا عکس موردنظرتان گرفته شود.

فیلم برداری

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۸

فیلم گرفتن هم تا حدی مانند عکس است و می توانید با سه جمله مختلف از سیری بخواهید تا دوربین را در سه حالت ممکن برای تان باز کند. اما ابتدا باید با نگه داشتن دکمه هوم، دستیار هوشمند را فرا بخوانید. پس از آن اگر صرفا بگویید«Take a video»، دوربین به حالت فیلمبرداری می رود، با گفتن «Take a slow motion video» می توانید در حالت حرکت آهسته فیلم بگیرید و برای فیلمبرداری حرکت تند هم می توانید بگویید «Take a time-lapse video». زمانی که حالت مورد نظرتان باز شد با گفتن «Record a video» درخواست آخر را هم به سیری بدهید تا فیلم برداری آغاز شود.

سلفی گرفتن

در بروز رسان iOS 10 امکان ثبت تصاویر سلفی با استفاده از سیری هم فراهم شده و با گفتن دو جمله می توانید به راحت ترین شکل ممکن، عکس یا فیلم سلفی را ثبت کنید. برای این کار همانطور که اشاره کردیم دستیار صوتی را فرا بخوانید، سپس بگویید «Take a selfie»، با این درخواست دوربین جلو فعال می شود؛ حالا اگر قصد فیلم گرفتن دارید بگویید «Record a video» و چنانچه میخواهید عکس بیاندازید بگویید «Take a photo». به همین راحتی عکس یا فیلم سلفی را هم ثبت کنید.

کارهایی که از پس سیری بر نمی آید

باید بگوییم که دستیار هوشمند مورد بحث در حال حاضر از انجام یک سری جزئیات ناتوان است؛ به طور مثال نمی تواند تایمر دوربین را فعال کند یا روی تصویربزرگنمایی کند. همانطور که مطرح کردیم اگر جزئیات را از سیری بخواهید شما را ناامید می کند و بهتر است فعلا به درخواست هایی که مفصل به آنها پرداختیم بسنده کنید و عکس یا فیلمبرداری تان را به شکل جدیدی تجربه کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.