برخلاف اپل، اینتل درگاه USB-C را بهترین اتصال برای شنیدن موسیقی می داند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

می شود گفت دیگر تردیدی وجود ندارد که شرکت اپل جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را در آیفون های امسال حذف کرده است و قصد دارد با حرکت به سمت موسیقی دیجیتال، درگاه لایتنینگ را به عنوان جایگزین آن معرفی نماید. در آن سو اما شرکت اینتل، گرچه تصمیم اپل برای مهاجرت به دنیای موسیقی دیجیتال را می ستاید، اما باور دارد که آنها در انتخاب درگاه جایگزین دچار اشتباه شده اند.


بر اساس گزارش وبسایت CNET، شرکت آمریکایی اینتل رسماً اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال جاری پشتیبانی از صدای دیجیتال را به درگاه های USB-C بیافزاید، چرا که از دیدگاه آنها این درگاه گزینه درست برای عبور از عصر موسیقی آنالوگ است.

متخصصین این شرکت باور دارند استفاده از درگاه USB-C به جای جک ۳.۵ میلیمتری می تواند به مصرف بهینه تر باتری و امکان شخصی سازی عملکرد دکمه های کنترلی روی هدست ها بیانجامد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

علاوه بر این ها، بزرگترین چیپ ساز دنیا می خواهد استاندارد ویدیوی جدیدی را نیز برای پورت های USB-C تعریف نماید تا از طریق آن بتوان بدون نیاز به مبدل HDMI، اپلیکیشن ها و فیلم های سینمایی را با بالاترین کیفیت ممکن روی تلویزیون های هوشمند به اجرا درآورد.

شرکت اپل سابقه ای طولانی در جدا کردن مسیر خود از سایر کمپانی ها در زمینه استفاده از درگاه های ارتباطی دارد، اما با توجه به آن که این شرکت پورت USB-C را به عنوان درگاه اصلی ارتباطی مک بوک های جدید خود برگزیده است، به نظر می آید بهتر بود همین تصمیم را در خصوص آیفون هایش نیز اتخاذ کند، چرا که در حال حاضر برای اتصال آیپدها و آیفون ها به مک بوک جدید، نیاز به یک مبدل گران قیمت وجود دارد.

با همه این ها، اما بعید است که اهالی کوپرتینو راضی به تغییر درگاه آیفون های تولیدی خود، حتی در سال های آینده، شوند. چند سال پیش این شرکت یک بار برای جایگزینی درگاه ۳۰ پینی آیفون ها و آیپدها با پورت لایتنینگ، مورد انتقادی بسیاری از کاربران قرار گرفت، بنابراین دیگر بعید است به این زودی ها بخواهد دوباره چنین تحولی را در محصولات خود ایجاد نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.