چرا خرید نسخه ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ چندان عاقلانه نیست؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

اپل بالاخره آن تصمیم مهم را گرفت و با حذف نسخه ۱۶ گیگابایتی از فهرست آیفون های امسالش، بسیاری از کاربران را خوشحال کرد. حالا شما در هنگام خرید آیفون ۷ می توانید بین سه نسخه ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، یکی را انتخاب کنید. اوضاع وقتی جذاب تر می شود که بدانیم نسخه ۳۲ گیگابایتی با همان قیمت مدل پایه ۱۶ گیگابایتی آیفون ۶s قابل خریداری خواهد بود.


البته هنوز هم یک آیفون با ظرفیت داخلی ۱۶ گیگابایت در سبد محصولات اپل یافت می شود: آیفون SE، اما مگر چند نفر در مقابل زیبایی مبهوت کننده آیفون ۷ مشکی براق، سراغ این کوچکترین عضو در حال تولید تلفن های هوشمند اپل می روند؟

در این میان اما نگاهی به برچسب قیمت نسخه های مختلف آیفون ۷ با حافظه داخلی متفاوت ما را بر آن می دارد که با دقت بیشتری آیفون مناسب استفاده هاب خود را بیابیم. در این مطلب خواهیم گفت که بر خلاف تصور بسیاری، انتخاب نسخه ۲۳ گیگابایتی آیفون ۷ انتخاب چندان عاقلانه ای نخواهد بود.

آیفون ۳۲ گیگابایتی

اگر همین حالا هم کاربر یک آیفون قدیمی تر ۱۶ گیگابایتی باشید، پس به هیچ وجه با پیام کمبود حافظه داخلی بیگانه نیستید. دقیقاً گوگل هم با تکیه بر همین نقطه ضعف، بهره مندی از تمام امکانات اپلیکیشن بسیار عالی و پرکابرد Google Photos را منوط به پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه کرده است. آنها خوب می دانند که چه کسانی مشتری نسخه پولی این اپ خواهند بود؛ میلیون ها مالک آیفون ۱۶ گیگابایتی که از موهبت حافظه جانبی بی بهره است.

شاید تصور شود آنها که با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی آیفون قبلی خود سر کرده اند، می بایست بابت خرید یک آیفون با حافظه داخلی دوبرابری، آن هم به همان قیمت سابق، خوشحال و قدردان هم باشند. اما آیا از خود پرسیده اید که واقعاً ۳۲ گیگابایت کافی هست یا نه؟ باید بگوییم، به احتمال فراوان نه.

در حال حاضر هر چند وقت یک بار اقدام به پاک کردن عکس، موسیقی، ویدیو، اپلیکیشن و پیام های اضافی از تلفن هوشمند اپلی خود می کنید؟ حال در نظر بگیرید که قابلیت تازه memories در اپلیکیشن دوربین و نسخه پرحجم و غنی از عکس و استیکر اپ Messages می تواند چه بلایی بر سر قلمرو کوچک و محدود شما بیاورد.

فهرست تازه ای که از اپل موزیک دانلود کرده اید تا بعداً گوش دهید را فراموش نکنید. با ویدیوهای های تمام اچ دی یوتوب چه می کنید؟ آیا فکری هم برای جای دادن چند دقیقه ویدیوی ۴K در این خانه تنگ و کم جا کرده اید؟

وقتی همه این ها را در نظر بگیرید، حتماً این احساس به شما دست خواهد داد که این روزها ۳۲ گیگابایت فرق چندانی با ۱۶ گیگابایت یکی دو سال قبل ندارد.

با همه آن چه گفته شد، اگر هیچ گاه با محدودیت ۱۶ گیگابایتی گذشته مشکلی نداشته اید، پس در خرید نسخه پایه آیفون های امسال نیز شکی به خود راه ندهید.

آیفون ۱۲۸ گیگابایتی

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

حال به گزینه برتر می رسیم. شاید در نگاه اول رقمی بیش از ۱۰۰ گیگ بسیار بزرگ و بیش از اندازه زیاد به نظر برسد. توجه داشته باشید که این رقم یعنی فضای ذخیره سازی ۸ آیفون ۱۶ گیگابایتی را یکجا در اختیار داشته باشی.

با این همه، وقتی به مبحث فضای ذخیره سازی برسیم،‌ هیچ عددی مطلقاً زیاد و یا حتی کافی نیست. از مالکان مک بوک پرو های اپل احساسشان را در خصوص حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بپرسید. پاسخ یک کلمه خواهد بود؛ ناچیز.

آیفون ۱۲۸ گیگابایتی روزی یک کالای لوکس – حتی در میان کاربران محصولات اپل – به حساب می آمد، اما این روز ها به همان دلایلی که در بالا ذکر شد، به یک گزینه مناسب و کافی تبدیل شده است.

در این حالت دیگر مجبور نیستید هر از چند گاهی میان آلبوم عکس ها و ویدیوهای خود بگردید و با اکراه عذر آنهایی که کمتر محبوب هستند را بخواهید.

گذشته از این ها،‌ آیفون ۷ شما با این ظرفیت ذخیره سازی دیگر در زمان ثبت ویدیوهای حجیم ۴K نیز شرمنده کاربر خود نمی شود. و همه این ها در حالی است که این نسخه از آیفون های جدید آنقدرها که در گذشته بود، گران و دست نیافتنی نیست.

آیفون ۲۵۶ گیگابایتی

با توجه به همه آنچه در مورد گزینه ۱۲۸ گیگابایتی گفتیم، حال باید پرسید که پس دیگر چه کسی به آیفون واقعاً گران قیمت ۲۵۶ گیگابایتی نیاز دارد؟ در پاسخ باید گفت تمام کسانی که می خواهند هرچه دارند، همیشه همراهشان باشد.

کوهی از عکس ها و ویدیوهای شخصی، تمام اطلاعات و اسناد کاری، چندین و چند بازی حجیم و گرافیکی و کلی فضای خالی برای تهیه عکس و فیلم های با کیفیت.

یک نکته را فراموش نکنید. اپل آیفون ها و آیپدهایش را بی نیاز از کارت حافظه جانبی می داند، چرا که معتقد است فضاهای ذخیره سازی ابری می توانند به خوبی جای آنها را بگیرند. اما قطعاً یک آیفون با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت می تواند به کار کسانی بیاید که محیط زندگی یا کار آنها از وجود اینترنت ارزان و پرسرعت بی بهره است. شرایطی که بیشتر ما در کشور خودمان آن را به خوبی تجربه کرده ایم.

یک نکته اساسی

قبل اخذ تصمیم نهایی به یاد داشته باشید که بعد از انتخاب و خرید راه برگشتی ندارید. راه های علاجی چون کارت حافظه جانبی نیز در دسترس نیست، پس هر مدلی را که بخرید، برای دست کم یکی دو سال آینده باید با آن سر کنید، یا با پذیرش ضرری هنگفت سراغ نسخه ای بالاتر بروید.

نتیجه این که وقتی به سراغ خرید آیفون ۷ می روید، سعی کنید بهترین نسخه ای که از پس قیمتش برمی آیید را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.