چند توصیه برای مراقب از آیفون ۷ افتاده در آب

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

بالاخره امسال اپل یکی از مهمترین ویژگی های مورد درخواست کاربران را به آیفون هایش افزود. این قابلیت چیزی نیست جز مقاومت در برابر آب. البته گواهی IP67 به معنی آن است که این محصول، با آن که در مقابل رطوبت، قطرات باران و پاشیده شدن آب یا حتی افتادن در یک ظرف آب برای چند ثانیه، مشکلی نخواهد داشت، اما نمی توان آن را با خود به استخر برد، یا دست کم ریسک آن بسیار بالاست و اپل نیز آسیب های وارده در اثر نفوذ آب را شامل گارانتی نمی داند.


اپل همچنین به کاربران خود توصیه می کند که از بردن آیفون ۷ و ۷ پلاس به حمام یا استخر شنا خودداری کنند. همچنین انجام ورزش هایی چون موج سواری و جت اسکی نیز برای این تلفن هوشمند ممنوع شده است.

همه این کارها باعث می شود که این موبایل در آب و غوطه ور شده و حتی تحت فشار آن قرار بگیرد. تازه همه محدودیت ها در خصوص مایعی مثل آب است و محلول های شوینده و شیمیایی می توانند بلاهایی بدتر بر سر موبایل گران قیمت شما بیاورند.

از تمام موارد بالا این طور نتیجه می گیریم که کمپانی کالیفرنیایی قابلیت ضد آب آیفون را بیشتر با هدف مقاوم سازی آن در برابر رطوبت و یا افتادن های تصادفی در آب در نظر گرفته، بنابراین ما هنوز هم باید از آیفون گرانقیمت خود (البته نه به شدت و حساسیت گذشته) در مقابل افتادن در آب مراقبت کنیم.

حال اگر علی رغم تمام مراقبت ها، به هر دلیل چنین حادثه ای اتفاق افتاد و موبایل شما مدتی بیش از چند ثانیه را در آب گذراند، آن وقت چه باید بکنیم؟ ما در چند قدم بهترین راهکار را به شما ارائه می کنیم:

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۸

قدم اول: بسیار واضح است که به عنوان اولین اقدام باید به سرعت آیفون ۷ را از آب خارج سازید. هرگونه کابل و دانگل را از آن جدا کنید و سپس با کمک یک حوله یا هر پارچه آبگیری به سرعت اقدام به خشک کردن بدنه آن نمایید. حتماً دقت کنید پارچه مورد استفاده بیش از حد زبر یا خشن نباشد.

قدم دوم: به یاد داشته باشید که با حذف جک هدفون، درگاه لایتنینگ حساس ترین بخش موبایل شما در موقع خیس شدن است. بنابراین پس از خشک کردن سریع بدنه، سعی در خارج کردن آب از درون این درگاه کنید. می توانید از بخش انتهایی موبایل را به آرامی به کف دست خود بزنید تا آب مانده در آن خارج شود. اپل توصیه می کند که به هیچ وجه به منظور جذب آب جسمی را به درون این درگاه فرو نکنید.

قدم سوم: اجازه دهید آیفون شما در شرایط عادی و بدون استفاده از سشوار و یا هر نوع دمنده گرمایی قوی دیگر خشک شود. بهترین مکان می توان کنار پنجره یا مقابل یک پنکه با دور کند باشد. بازهم یادآور می شویم که ماموریت اصلی شما خشک کردن درگاه لایتنینگ است.

قدم چهارم: تا ۵ ساعت بعد از افتادن درون آب، آیفون ۷ خود را شارژ نکنید. این محدودیت شامل انواع دانگل تبدیل نیز خواهد شد. همچنین اپل توصیه می کند که تا زمان خشک شدن کامل این تلفن هوشمند، اسلات محل قرارگیری سیمکارت را باز نکنید.

امیدواریم با رعایت این نکات ساده هرگز به خاطر افتادن در آب آسیبی به آیفون ۷ ارزشمند شما وارد نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.