دسترسی راحت تر به تمامی نقاط صفحه نمایش با استفاده از قابلیت Reachability

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

معرفی نسل نخست از تلفن های هوشمند غول آسای اپل با نام iPhone 6 Plus بهانه ای شد تا این شرکت به فکر ارائه راه حلی برای سهولت در استفاده از تمامی نقاط نمایشگر افتاده و تجربه کاربران در استفاده از تلفن هوشمند با نمایشگرهای بزرگ را بهبود دهد. اپل راهکار خویش را با نام مستعار Reachability به کاربران معرفی کرد تا آنها بتوانند با استفاده از کلید هوم، به نقاط بالایی صفحه نمایش دسترسی راحت تری داشته باشند.


دارندگان دستگاه های مجهز به IOS می توانند با دوبار تپ بر روی کلید هوم به راحتی و با انتقال صفحه نمایش، به قسمت فوقانی صفحه پیش رو دسترسی داشته باشند. ذکر این نکته ضروریست که برای استفاده از قابلیت Reachability تنها می بایست دکمه هوم را لمس نمود، در حالی که با دوبار فشار دادن این دکمه، لیست برنامه فعال به نمایش در می آید. به عنوان مثال کاربران با بهره گیری از حالت Reachability در اپلیکیشن سافاری می توانند صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کرده و در نیمه پایینی وبسایت موردنظر خود را مشاهده کنند، بر روی صفحه اسکرول کنند، لینک مورد نظر خود را باز کرده و یا لیست صفحات فعال را مشاهده کنند. اسکرول به سمت پایین در قسمت فوقانی و خالی صفحه نمایش موجب نمایش اعلان های IOS خواهد شد. پس از انجام هریک از فعالیت های ذکر شده صفحه نمایش به صورت خودکار به حالت پیشین خود بازمی گردد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹

2

قابلیت Reachability با هدف بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی نمایشگرهای بزرگ برای استفاده کاربر با یک دست، قدم به سیستم عامل محبوب IOS نهاده است. با کمک این قابلیت کاربر می تواند صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کنند که قسمت پایینی جهت کار با اپلیکیشن و قسمت بالایی برای دسترسی به اعلانات در نظر گرفته شده است. با این حال کاربران می توانند با مراجعه به مسیر General > Accessibility و انتخاب گزینه Reachability، این قابلیت را غیر فعال نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.