سهم ۱۰۳ درصدی اپل از درآمدهای بازار موبایل

زمان حدودی مطالعه مطلب: < 1 دقیقه

گزارش مالی سه ماهه سوم کمپانی اپل نشان می دهد که علی رغم کاهش فروش آیفون ها، باز هم تقریباً تمام سود بازار تلفن های هوشمند نصیب این شرکت می شود.


با آن که تنها ۱۲ درصد از بازار فروش تلفن های هوشمند را آیفون ها تشکیل می دهند، اما تقریباً همه سود این بازار روانه حساب های کمپانی کالیفرنیایی می شود. سود ۱۰۳ درصدی اپل نسبت به کل فروش سه ماهه سوم را باید در دو عامل جستجو کرد، اول حاشیه سود بالای آیفون ها و دوم ضرری که سامسونگ و چند شرکت مطرح دیگر در این دوره زمانی متحمل شدند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۳۷

سامسونگ با وجود ضرر هنگفت از بابت بحران گلکسی نوت ۷، تنها به لطف فروش نسبتاً قوی گلکسی S7 ها توانسته تنها ۰.۹ درصد از سود را به خود اختصاصی دهد. شرکت هایی چون و ال جی و اج تی سی نیز در محدوده ضرر قرار دارند.

در مدت مشابه سال گذشته اپل توانسته بود ۹۰ درصد سود بازار را به جیب بزند، در حالی که تعداد دستگاه های فروخته شده تنها ۱۴.۵ درصد از کل فروش تلفن های هوشمند بوده است.

عملکرد مالی اپل وقتی درخشان تر به نظر می رسد که بدانیم در طی یکی دو سال گذشته به طور مداوم سهم پلتفرم iOS توسط آیفون بلعیده شده است. در حال حاضر اندروید بر روی ۸۷.۵ درصد از تمام تلفن های هوشند فعال دنیا حضور دارم، این رقم در سال ۲۰۱۵ برابر با ۸۴.۱ بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.