مک بوک پروهای جدید از برخی ابزارهای مبتنی بر تاندربولت ۳ پشتیبانی نمی کنند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

مک بوک پرو های جدید اپل علی رغم زیبایی ظاهری و بهره مندی از چند قابلیت جدید، اما از جهت حذف درگاه های مهم و کاربردی با انتقادات متعددی از جانب کاربران و هواداران مواجه شده اند. حالا به نظر می رسد اوضاع برای این تازه واردهای اپل بدتر هم خواهد شد، چرا که یکی از تولید کننده های لوازم جانبی اعلام کرده که برخی از محصولاتش با درگاه تاندربولت ۳ مک بوک پروهای جدید همخوانی ندارند.


شرکت Plugable یکی از نام های مطرح در تولید داک و آداپتورهای تبدیل برای مک بوک پروهای اپل است و به تازگی اعلام کرده ابزارهای جانبی مبتنی بر تاندربولت که از چیپ های ساخت کمپانی Texas Instruments استفاده می کنند قابلیت اتصال به لپ تاپ های اپل را ندارند.

همین مسئله باعث شده این شرکت ناچار شود عرضه مبدل های گرافیکی جدید خود را تا تاریخی نامعلوم به تعویق بیاندازد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

شرکت اپل در پاسخ به این خبر به وبسایت AppleInsider گفته است که آنها هنوز اطلاعات دقیقی از محصولی که Plugable مدعی عدم همخوانی آن با مک بوک پروهای جدید است را در اختیار ندارد، اما تست های پیش از عرضه متخصصین شرکت نشان داده است که تمام لوازم جانبی موجود بدون مشکل به دستگاه های جدید متصل می شوند.

بعد از این صحبت ها بود که Plugable در بیانه ای تازه اعدام داشت بررسی های بعدی آنها نشان داده، ابزارهایی که گواهی تایید درگاه تاندربولت ۳ به کار رفته در آنها به پیش از نوامبر ۲۰۱۶ بازگردد، در اتصال به سری تازه لپ تاپ های حرفه ای اپل به مشکل برخواهند خورد.

حال باید دید در روزها آینده بالاخره تکلیف قطعی این ماجرا مشخص خواهد شد یا نه. احتمال زیادی وجود دارد که مشکل به وجود آمده با ارائه یک آپدیت نرم افزاری به طور کامل حل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.