نارضایتی کاربران حرفه ای از مک بوک های به اصطلاح حرفه ای

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

همین هفته قبل بود که بالاخره بعد از مدت ها اپل سری تازه مک بوک هایش را با تغییراتی نسبتاً قابل توجه معرفی کرد. بازخورد اولیه از طرف کارشناسان، خبرنگاران و کاربران کاملاً مثبت بود، اما با گذشت چند روز و رسیدن به آخر هفته اوضاع تغییر کرده و به تدریج صداهای اعتراض و نارضایتی بلند و بلندتر می شود.


جرقه اصلی را یکی از توسعه دهندگان محصولات اپل با نام «مایکل سای» (Michael Tsai) در وبلاگ شخصی اش روشن کرد. او در مطلب خود تحت عنوان «مک بوک پروهای جدید و حکومت مک» تلاش کرد مجموعه اصلی ترین اعتراضات و شکایت های مطرح شده در مورد مک بوک پروهای جدید و لینک دسترسی به آنها را در قالب یک مطلب جمع آوری کند.

پست ارسالی سای به سرعت مشهور شد و به عنوان یک مرجع و مثال برای تاختن به اپل و محصول تازه اش به طور فراوان مورد استفاده و استناد قرار گرفت. او در مطلب خود آورده بود که از مک بوک پروهای جدید ناامید شده است و همچنین این دیدگاه را مطرح نمود که یا اپل به طور کامل ارتباط خود با قشر توسعه دهندگان و کاربران حرفه ای را از دست و داده و نمی تواند نیازهای آنها را درک کند، و یا این که دیگر توجهی به آنها ندارد و فراموششان کرده است.

«اگر بخواهم به طور موردی اشاره کنم، اشکال عمده ای به رویداد اپل وارد نیست. من تاندربولت ۳ را می پسندم. کیفیت نمایشگر را دوست دارم. از بابت تاچ بار ذوق زده نیستم، اما قطعاً آن را مفید می دانم، اما مشکل اصلی آنجاست که مک بوک پرو واقعاً یک نوت بوک حرفه ای نیست.

از عمر مک بوک پروی رتینای من بیش از ۴.۵ سال می گذرد. مدتی هست که قصد جایگزینی آن را دارم و بالاخره امروز تصمیم به این کار گرفتم. اما بعد از اتمام مراسم اپل دیگر مطمئن نیستم که بخواهم چنین دستگاهی را به عنوان رایانه اصلی خود برگزینم.»

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

از عمده ترین شکایت ها می توان به قیمت واقعاً گران، آن هم برای یک لپ تاپ با رم حداکثر ۱۶ گیگابایتی اشاره کرد. این که قدرت پردازنده و توان گرافیکی فدای باریکی و سبکی دستگاه شده است. از دیدگاه بسیاری اپل آنقدر درگیر ظرافت و نمای ظاهری مک بوکش شده که درباره دیگر جنبه ها غفلت کرده.

سای در ادامه مطلب خود می گوید که: «به نظر می رسد مدیرعامل اصلاً این محصول را نمی فهمد و یا شاید آن را دوست ندارد. این برای کسانی چون من که مک بوک ها را دوست داریم، این یک مشکل محسوب می شود.»

مسئله درگاه ها نیز از طرفی به پاشنه آشیل رایانه های همراه اپل تبدیل شده است. با آن که فیل شیلر و دیگران در این مدت بارها و بارها دلایل و استدلال های اپل را در حذف همه درگاه های پرکاربرد قبلی چون USB3، HDMI ، مگ سیف و اسلات SD شنیده ایم، اما کمتر کسی را می یابید که واقعاً از آنها قانع شده باشند. مک بوک پروهای جدید به تنهایی نیز بسیار گران قیمت هستند و خرید دانگل های مختلف – حتی برای اتصال آیفون ها – واقعاً هر خریداری را ناراحت می کند.

گرچه بسیار بعید است، اما شاید اپل بتواند با گوش کردن به انتقادات کاربران در نسخه سال آینده تا حدودی دل آنها را به دست بیاورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.