شاید پردازنده کیبی لیک جدید اینتل قدرت بخش مک بوک های امسال اپل باشد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

منابعی از درون چرخه تامین قطعات کمپانی های سازنده لپ تاپ به وبسایت تایوانی DigiTimes خبر داده اند که به احتمال زیاد نسخه مناسب لپ تاپ های پردازنده جدید کمپانی اینتل، یعنی کیبی لیک، زودتر از موعد مقرر به دست تولید کنندگان برسد. بدین سان احتمال آن وجود دارد که اپل بتواند از این پردازنده ها در مک بوک های آینده خود استفاده نماید.


پیش از این گفته شده بود که این سخت افزار های تازه به همراه نسخه های قدرتمندتر مخصوص رایانه های رومیزی و در اواخر سال ۲۰۱۶ عرضه می شوند، اما بعدتر اینتل اعلام کرد که به علت شرایط عالی چرخه تولید، می تواند سری U و Y را زودتر به دست سازندگان برساند. طبق شنیده ها اولین محموله از این پردازنده ها در حال توزیع میان کمپانی های سخت افزاری است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۹

سی پی یو های سری کیبی لیک، ششمین نسل از پردازنده های اینتل پس از اسکای لیک به حساب می آیند که همچنان بر مبنای معماری ۱۴ نانومتری به تولید می رسند. ویژگی بارز این پردازنده های جدید پشتیبانی از نسل دوم درگاه USB 3.1 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. این در حالی است که نسل قبل این پردازنده ها از نسخه اول این درگاه با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کردند. علاوه بر این، سری کیبی لیک از پورت تاندربولت ۳ با سرعت انتقال ۴۰ گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می کند. این یعنی می توان مانیتورهای ۴K را به راحتی به این درگاه متصل نمود و با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت به انتقال دیتاهای پرحجم پرداخت.

شرکت اینتل وعده داده محصولات جدیدش از لحاظ عملکرد گرافیکی نیز قدرت به مراتب بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهند. بنابراین تمام این ویژگی ها باعث می شود که آرزو داشته باشیم شرکتی چون اپل در مک بوک های امسالش از این پردازنده های قدرتمند بهره ببرد.

سری کیبی لیک در مجموع در ۵ کلاس مختلف روانه بازار خواهد شد. دو کلاس بسیار کم مصرف مناسب مک بوک رتینا ۱۲ اینچی و مک بوک های سری ایر هستند. یک کلاس مختص مک بوک های پرو و دو کلاس دیگر نیز در رایانه های رومیزی، سرورها و پاور استیشن ها به کار خواهند رفت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.