نحوه پاکسازی تاریخچه و داده های اضافی مرورگر سافاری

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

همانند مرورگرهای کامپیوتری، نسخه IOS سافاری نیز داده های فراوانی از قبیل تاریخچه وبگردی کاربر، نام کاربری، پسورد های مختلف و انواع متفاوت و گسترده ای از داده ها را برای ارائه خدماتی بهتر و سرعتی بیشتر در استفاده از وب، در خود ذخیره می کند. داده های ذخیره شده می توانند در مواردی همچون کاهش حجم مصرفی اینترنت، یادآوری آدرس وب سایت های مختلف و یا پر کرد فرم های طولانی، کاربر را یاری رسانند، با این حال این داده ها ممکن است موجب بروز مشکلاتی عجیب در مرور وب گشته و یا حجم فراوانی از حافظه دستگاه را اشغال کنند.


 

سیستم عامل iOS با دسته بندی اطلاعات ذخیره شده در سافاری به کاربر اجازه می دهد تا بر اساس نیاز و مشکل خود، بتواند دسته ای خاص از داده ها را به صورت مجزا پاکسازی نماید. اگر قصد پاکسازی داده های بلااستفاده وب سایت های گوناگون را دارید و در عین حال نمی خواهید تاریخچه وبگردی شما از بین برود می توانید با مراجعه به مسیر Settings -> Safari -> Advanced -> Website Data داده های تمامی وب سایت های مرور شده را به صورت مجزا مدیریت نمایید. با سوایپ به سمت چپ بر روی هر گزینه امکان پاکسازی داده ها وب سایت مورد نظر وجود خواهد داشت. همچنین در انتهای صفحه گزینه ای برای حذف تمامی داده ها در اختیار کاربر قرار گرفته است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹

delete-selected-website-data

اگر تاریخچه وبگردی برای شما اهمیت خاصی ندارد می توانید با مراجعه به اپلیکیشن Settings و اشاره بر روی گزینه ی Safari تمامی داده های ذخیره شده در سافاری را با اشاره بر روی  Clear History and Website Data پاک نموده و این اپلیکیشن را به حالت ابتدایی خود بازگردانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.