نحوه ی استفاده و شخصی سازی قابلیت Accessibility shortcut در آیفون

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

کلید فیزیکی هوم در محصولات اپل، طرفداران و منتقدان بی شماری دارد. عده ای وجود دکمه ای فیزیکی با کارکردهای حیاتی برای تلقن های هوشمند با صفحه نمایش لمسی را چندان خوشایند نمی دانند و اعتقاد دارند که استفاده مکرر از این دکمه ممکن است به تجربه کاربری لطمه بزند. در عین حال گروهی دیگر لذت استفاده از این کلید و بازخورد مناسب آن را با هیچ چیز عوض نمی کنند. این دکمه در نسل جدید آیفون ماهیت فیزیکی خود را از دست داده و به صورت مصنوعی بازخورد فیزیکی کلید را برای کاربر شبیه سازی می کند.


با یک بار فشردن کلید هوم می توان به صفحه خانه بازگشت و نیز با دو فشار متوالی app switcher را مشاهده کرد. در ادامه به بررسی ترفندی خواهیم پرداخت که به شما کمک می کند تا برای سه بار فشردن متوالی کلید هوم کارکردی خاص را تنظیم نمایید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹

accessibility-ios10-accessibility-shortcut-screens-02

با مراجعه به اپلیکیشن Settings بر روی گزینه General اشاره کرده و به قسمت Accessibility بروید. در انتهای صفحه Accessibility Shortcut را مشاهده می کنید، با اشاره بر روی این گزینه می توانید از میان کارکردهای نمایش داده گزینه ای را برای تنظیم دکمه هوم انتخاب نمایید. قابلیت های درنظر گرفته شده بیشتر برای افرادی با اختلالات دیداری و شنیداری در نظر گرفته شده است، با این حال ممکن است در هنگام رانندگی و یا پیاده روی قابلیت های همچون Zoom  و یا AssistiveTouch  تعامل شما با آیفون و آیپد را بهبود بخشد. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، با سه بار فشردن کلید هوم، دستگاه را به حالت مورد نظر انتقال پیدا می کند. همچنین برای بازگرداندن IOS به حالت استاندارد نیز می بایست سه بار کلید هوم را به صورت متوالی فشرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.