پنج مورد از جزئیات کوچک اما جالبی که درون آیفون مخفی شده اند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

اپل همواره به رعایت کوچکترین جزئیات در محصولات خود مشهور بوده است. جزئیاتی هرچند کوچک که گاها از دید کاربر به دور مانده، با این حال تعهد بالای این شرکت را نسبت به مشتریانش نشان می دهد. مهمترین محصول اپل، آیفون پر است از جزئیات ریز و درشتی که کاربران را متحیر می کند. این محصول با رعایت اصول طراحی به دقت ساخته شده تا تجربه ی بی نظیری را برای خریدارنش به ارمغان بیاورد. در ادامه به بررسی چندین نکته در پیاده سازی سیستم عامل آیفون خواهیم پرداخت که نشانگر دقت و توجه فوق العاده مهندسان اپل به این محصول است.


نمایش ساعت جهانی

اگر در اپلیکیشن پیش فرض ساعت آیفون برای اطلاع از زمان در موقعیت های مختلف جغرافیایی، شهرهای خاصی را اضافه نموده اید، خواهید دید که آیکون ساعت در هر شهر متناسب با روز یا شب بودن در آن موقعیت به رنگ سفید و یا مشکی درخواهد آمد.

1

Touch ID

اگر به یاد ندارید که اثر کدام یک از انگشتان خود را برای ورود به آیفونتان وارد کرده اید، می توان از آیفونتان یاری بگیرید. با ورود به بخش تنظیمات  Touch ID و قرار دادن هریک از انگشتان خود بر روی سنسور، شماره ی گزینه ای که مربوط به اثر انگشت تست شده است، به حالت انتخاب درمی آید.

2

نمایش روز و شب در نقشه اپل

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹

ممکن است نقشه اپل بهترین گزینه ی موجود در بازار نباشد با این حال نکات جذابی را در خود جای داده که هر کاربری را وسوسه می کند تا آن را امتحان کند. یکی از این ویژگی ها نمایش روز و شب در مناطق مختلف درون نقشه ی ماهواره ای است. با کمک این ویژگی می توان دریافت که در کدام نواحی از زمین، خورشید در حال تابش است و کدام مناطق در تاریکی شب به سر می برند.

3

صفحه قفل

احتمالا تمامی دارندگان آیفون از این ویژگی با خبرند که درون نوشته ی slide to unlock راهنمایی برای بازکردن قفل صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. سازندگان آیفون با تعبیه نوری راهنما درون عبارت slide to unlock که از سمت چپ به راست در حرکت است، نحوه  ی باز کردن قفل دستگاه را یادآور می شوند.

4

آیکون پویای ساعت

یکی از سریعترین راه های اطلاع از ساعت جاری، نگاه کردن به آیکون اپلیکیشن ساعت آیفون است. این آیکون به صورت پویا طراحی شده و در هر لحظه، زمان را برای کاربر به نمایش درمی آورد.

5

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.