نگاهی به اجزای داخلی مکبوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید به تازگی به دست خریداران رسیده و یکی از کاربران Reddit آن را باز کرده تا نگاهی به داخل این لپتاپ ۱۰ هسته‌ای ۱۴ اینچی بیندازد.

مک بوک پرو ۱۴ اینچ
                                                                          مک بوک پرو ۱۴ اینچ

 

این کاربر علاوه بر به اشتراک گذاری تصاویر جذابی از اجزای داخلی مکبوک پرو جدید، نظراتی هم در مورد نحوه باز کردن آن داده است.

از نظر او، باز کردن مک بوک پرو ۱۴ اینچی نسبتا مشابه فرایند باز کردن مک‌بوک پروهای تولید شده در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ است. اپل از پیچ‌های ستاره‌ای و گیره برای بستن این مکبوک استفاده کرده که باید به دقت هر کدام را باز کرد. باتری‌ها به قسمت داخلی بدنه نچسبیده‌اند و بجای آن از همان چسب‌های کشیدنی مشابه باتری آیفون برای نگهداری باتری مکبوک پرو استفاده شده است. این مسئله تعویض باتری‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

اجزای داخل مک بوک پرو ۱۴ اینچ
                                                                                   مک بوک پرو ۱۴ اینچ

صفحه کیبورد بخشی از بدنه یکپارچه مک بوک پرو است و به همین علت تعویض آن کار راحتی نخواهد بود. پورت‌های I/O نیز ماژولار هستند که تعویض آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. طراحی انتقال حرارت مک بوک پرو ۱۴ اینچی شامل ۲ عد فن است که ابعاد آن‌ها بزرگتر از فن‌های به کار رفته در مک‌بوک پرو‌های ۱۳ اینچی قدیمی است اما به اندازه فن مکبوک پرو ۱۵ اینچ قدیمی نیست. این فن‌ها دقیقا با همین اندازه در مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو جدید نیز به کار رفته است.

بیستر بخوانیم : مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید معرفی شد

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۲

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نیز تصاویری از اجزای داخلی مک بوک پرو ۱۶ اینچی را در شبکه توییتر منتشر کرده است. او می‌گوید چیپست M1 Max حقیقتا ابعاد بزرگی دارد. تصویری که او منتشر کرده، لوله‌های انتقال حرارت را که به دو عدد فن منتهی می‌شوند نشان می‌دهد. او در توییت خود این چنین نوشته است:

 

اجزای داخل مک بوک پرو ۱۶ اینچ
                                                                       مک بوک پرو ۱۶ اینچ

 

مکبوک پرو ۱۶ اینچ با چیپست M1 Max برای اولین بار باز شد. مساحت چیپست جدید M1 Max بسیار زیاد است و این مسئله را می‌توان با مقایسه ابعاد آن با یک سکه ۱ یوانی متوجه شد. حافظه رم به چهار قسمت تقسیم شده و در قسمت‌های مختلف چیپست قرار داده شده است تا توزیع حرارت به خوبی انجام شود. دو عدد فن در کنار یک لوله انتقال حرارت در این سیستم دیدخ می‌شود که با توجه به ماژولار بودن آن‌ها، تعمیر آن را ساده کرده است. نسخه‌ای که تصویر آن را مشاهده می‌کنید گران‌ترین و مجهزترین مکبوک غیر شخصی‌سازی شده است که به صورت پیشفرض می‌توان از وبسایت اپل سفارش داد.

از تصاویری که از مکبوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ منتشر شده مشخص است که طراحی ۶ عدد باتری، دو عدد فن و سیستم جدید بلندگو‌ها در هر دو مدل مشترک است.

لاجیک برد مک بوک پرو ۱۶ اینچ
                                                                       لاجیک برد مک بوک پرو ۱۶ اینچ

 

احتمالا تا هفته آینده یک بررسی کامل از اجزای داخلی مک بوک پروهای جدید توسط سایت iFixit منتشر می‌شود که اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری را در مورد دنیای درون این دستگاه‌های شگفت‌انگیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

منبع: macrumors

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.