آیمک پرو نسل بعدی آیمک‌های ۲۰۲۲ اپل

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

نسل بعدی آیمک با توجه به شایعات مطرح شده از سوی یک فاش کننده اطلاعات محرمانه اپل، iMac Pro نام دارد. این دستگاه از چیپست‌های M1 Pro و M1 Max که با مکبوک پروهای جدید معرفی شد، بهره خواهد گرفت. البته احتمال وجود انتخاب‌های گسترده‌تر برای سخت‌افزار‌ نیز وجود دارد.

 

به نظر می‌رسد اپل از پسوند پرو برای ایجاد تمایز میان این آیمک جدید و آیمک ۲۴ اینچی معرفی شده در سال جاری استفاده می‌کند. از آنجایی که این آیمک به چیپست‌های حرفه‌ای M1 Pro و M1 Max مجهز شده، اپل آن را یک دستگاه حرفه‌ای می‌داند و با نام آیمک پرو درون کمپانی شناخته می‌شود.

شایعات مربوط به نسل جدید ایمک

این فاش کننده اطلاعات که در توییتر با حساب کاربری dylandkt فعالیت می‌کند، ادعا کرده که آیمک جدید به یک نمایشگر ۲۷ اینچی با فناوری‌های mini-LED و ProMotion مجهز خواهد شد. البته پیش از این شایعاتی مبنی بر بزرگتر بودن صفحه نمایش این دستگاه مطرح شده است. به علاوه، گفته می‌شود حاشیه‌های این نمایشگر بر خلاف آیمک ۲۴ اینچی، به رنگ تیره هستند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۹۵

از لحاظ طراحی باید گفت آیمک پرو به آیمک ۲۴ اینچی و مانیتور Pro Display XDR شباهت دارد. فناوری Face ID نیز در روند آزمایش است و هنوز به عنوان یک ویژگی قطعی، حتی توسط شایعات نیز تأیید نشده است.

مدل پایه آیمک پرو به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. تمامی مدل‌ها دارای درگاه خروجی HDMI، شیار کارت حافظه SD و تعدادی درگاه تاندربولت ۴ به شکل USB Type-C خواهند بود. درگاه کابل شبکه نیز بر روی آداپتور برق دستگاه قرار خواهد گرفت.

طبق شایعات، قیمت پایه این آیمک جدید بیش از ۲۰۰۰ دلار خواهد بود و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. به این ترتیب با معرفی این مدل، یک جانشین مناسب برای آیمک ۲۷ اینچی با پردازنده اینتل عرضه می‌شود.

اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه منتشر نشده است و آقای Gurman از خبرگزاری بلومبرگ وجود چنین دستگاهی و کار بر روی آن را تأیید کرده است. اپل پیش از این کار بر روی این مدل را متوقف کرده بود تا آیمک ۲۴ اینچی را روانه بازار کند. حالا با گذشت زمان قابل توجهی از عرضه آیمک ۲۴ اینچی، نوبت به عرضه مدل جدیدتری برای آیمک ۲۷ اینچی فرا رسیده است.

آقای راس یانگ، تحلیلگر بخش نمایشگرها نیز می‌گوید اپل در حال کار بر روی یک آیمک ۲۷ اینچی با پنل mini-LED و فناوری ProMotion است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.