شایعه: باتری خودروی برقی اپل را یک شرکت کره ای می سازد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

گفته می شود شرکتی کره ای که تخصص بالا در تولید باتری های لیتیوم-یون دارد، قرار است عهده دار تولید باتری برای خودروی الکتریکی اپل شود.


این شرکت اهل کره جنوبی که هنوز نام آن فاش نشده، تکنولوژی تولید باتری های «Hollow-core» را در اختیار دارد. این نوع باتری ها نسبت به باتری های لیتیوم-یون معمولی، سطح واکنشی بیشتری را فراهم می کنند، در نتیجه در حجم و وزن مساوی، این باتری ها ظرفیت الکتریکی بالاتری نسبت به نمونه های معمولی خواهند داشت. علاوه بر این، میزان حرارت تولیدی در حین عملیات شارژ  هم در این نوع از باتری ها کمتر است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۲

مزیت دیگر باتری های Hollow-core این است که بدون نیاز به جوشکاری یا چسب زنی، می توان به دلخواه از چند واحد آن به صورت سری یا موازی استفاده کرد، ضمن این که هزینه های تعمیر و نگهداری این نوع باتری ها نیز نسبت به نمونه های موجود کمتر است، چون در صورت خرابی هر سلول آن، می توان همان سلول را تعویض کرد و نیاز به تعویض کل باتری نیست.

البته این باتری ها تا به حال در ابعاد کوچک به تولید رسیده اند و هنوز مشخص نیست مزیت های فوق در صورت ساخت یک باتری در ابعاد باتری خودروی برقی نیز همین مزایا را با خود خواهد داشت یا نه.

بعد از آن که اعلام شد برنامه اپل برای عرضه خودروی اختصاصی خود از سال ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ موکول شده، باب مانسفیلد از مدیران ارشد دوران استیو جابز به این شرکت بازگشت و مسئولیت پروژه تایتان را بر عهده گرفت. گفته می شود اپل کلیه عملیات های خود در این زمینه را در پوشش شرکت مستقل «SixtyEight Research» به انجام می رساند. باید دید مانسفیلد قرار است چه تغییر مشهودی در روند تولید خودروی اپل ایفا کند و این شرکت چگونه می خواهد آینده دنیای خودروهای برقی را با این محصول مورد انتظار خود متحول سازد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.