از آیپد پرو ۲۰۲۲ چه انتظاراتی داریم؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۳ دقیقه

اپل در حال کار بر روی نسل بعدی آیپد پرو است و با اینکه در قسمت طراحی قرار نیست تغییر چشمگیری رخ دهد، برخی از ویژگی‌های جدید این تبلت حرفه‌ای برای هر کاربری هیجان انگیز است. در ادامه این مقاله به بررسی جدیدترین ویژگی‌های آیپد پرو ۲۰۲۲ پرداخته می‌شود. این اطلاعات بر اساس شایعاتی که تا به امروز منتشر شده، گردآوری شده‌‌اند.

 

پنل نمایشگر mini-LED

این فناوری سال گذشته در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به کار رفت اما به نظر می‌رسد در نسخه ۲۰۲۲، هر دو سایز آیپد پرو یعنی ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ به این فناوری در قسمت نمایشگر مجهز شوند. اپل که نام این فناوری را Liquid Retina XDR گذاشته است، بازه دینامیکی وسیع‌تر، جزئیات بیشتر، رنگ‌های زنده‌تر و قابلیت پخش محتوای HDR را تضمین می‌کند. در حال حاضر نمایشگر mini-LED اپل در نسخه ۱۲.۹ آیپد پرو از ۱۰ هزار دیود نورانی برای نور پس‌زمینه بهره می‌برد که حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت به صورت عادی و ۱۶۰۰ نیت را در زمان پخش محتوای HDR تأمین می‌کند. نرخ کنتراست این نمایشگر نیز ۱ به ۱ میلیون است.

چیپست M2

سال گذشته اپل برای آیپد‌های سری پرو از چیپست M1 استفاده کرد که مشابه نمونه به کار رفته در مکبوک ایر، مکبوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی بود. در نتیجه چیپست‌های سری A اپل به طور انحصاری برای آیفون‌ها باقی ماندند.

این تصمیم عملکرد و کارایی آیپد پرو را در سطح لپتاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی قرار داد. حالا با ورود به سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد اپل قرار است از چیپست جدید M2 رونمایی کند و در کنار لپتاپ‌ها و مک‌های رومیزی، از این چیپست در آیپد پرو ۲۰۲۲ نیز استفاده کند. انتظار می‌رود این چیپست از همان آرایه ۸ هسته‌ای پردازنده مرکزی بهره ببرد اما در بخش پردازنده گرافیکی به ۹ تا ۱۰ هسته پردازشی مجهز شود. در حال حاضر جزئیات بیشتری راجع به چیپست جدید اپل منتشر نشده اما قطعا انتظار می‌رود راندمان این چیپست پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

 

شارژ با مگ سیف

آقای مارک گورمان، تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید نسل بعدی آیپد پرو همانند آیفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ از شارژ بیسیم مگ‌سیف پشتیبانی خواهد کرد.

ممکن است اپل از شیشه برای بخش پشتی آیپد پرو جدید استفاده کند اما از آنجایی که امکان شکستن چنین شیشه بزرگی در قسمت پشتی آیپد زیاد است، احتمال استفاده از یک لوگوی بزرگ شیشه‌ای اپل نیز وجود دارد. اگر اپل از چنین لوگوی بزرگ شیشه‌ای استفاده کند، آهنرباهای MagSafe در زیر آن قرار داده خواهند شد تا قرارگیری صحیح سیم‌پیچ‌های شارژ وایرلس به سادگی انجام شود. به نظر می‌رسد اپل قرار است از آهنرباهای قوی‌تری نسبت به نمونه به کار رفته در آیفون استفاده کند و توان شارژ بیشتری را از طریق مگ‌سیف برای آیپد پرو ۲۰۲۲ فراهم کند.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۹۵

شارژ وایرلس معکوس

در کنار قابلیت شارژ بیسیم از طریق فناوری مگ سیف، اپل ممکن است امکان شارژ بیسیم معکوس را برای آیپد پرو ۲۰۲۲ فراهم کند. در نتیجه به وسیله آیپد پرو جدید می‌توان آیفون یا ایرپاد را هم به صورت بیسیم شارژ کرد.

 

قلم جدید اپل

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل در حال توسعه قلم هوشمند جدیدی است اما از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است. در نتیجه هنوز مشخص نیست که اپل پنسل جدید در کنار آیپد پرو ۲۰۲۲ معرفی می‌شود یا خیر.

شاسی تیتانیومی

برخی منابع آگاه می‌گویند اپل در حال توسعه یک شاسی تیتانیومی برای آیپد است تا از این پس جایگزین شاسی آلومینیومی فعلی این دستگاه شود. اما از آنجایی که قیمت فلز تیتانیوم بسیار بالاست، ممکن است از این نوع شاسی تنها برای برخی از آیپد‌های خاص استفاده شود یا هنوز وقت آن نرسیده باشد که از این فلز برای شاسی آیپد استفاده شود.

 

آینده آیپد پرو

آیپد پرو ۲۰۲۲ قطعا از نمایشگر‌های mini-LED استفاده می‌کنند اما در آینده اپل به استفاده از فناوری OLED برای مک و آیپد روی خواهد آورد. احتمال استفاده از این فناوری در آیپد‌های سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ وجود دارد و آیپد پرو شانس بیشتری برای کسب لقب «اولین آیپد با نمایشگر OLED» را خواهد داشت.

به علاوه، اپل در حال تلاش برای توسعه نمایشگر‌هایی بزرگتر از ۱۲.۹ اینچ است اما تا چندسال آینده به نظر نمی‌رسد خبری از آیپدپرو‌های بزرگتر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.